Субота, 03 грудня 2016
Віктор Євпак

Дурнем-ентузіастом жартома називає себе керівник провідної IT-компанії в Черкасах Віктор Євпак. Повернувшись із-за кордону і влаштувавши тут свій бізнес, чоловік намагається запроваджувати у місті соціальні проекти, однак поки що наштовхується на совковість та бюрократизм.

Про роботу на замовників із Кремнієвої долини та запуск нового додатку для відстеження руху тролейбусів з ІТ-інженером говорив сайт vikka.ua.

Віктор Євпак вивчав юриспруденцію в Києві, а згодом і за кордоном. Там захистив кандидатську та почав писати докторську роботу, однак залишив теорію, зрозумівши, що більше практик. Довго за кордоном жити не зміг і вирішив повернутися. У 2008 році у самий розпал економічної кризи він приїхав до Черкас разом із дружиною Керолайн.

— Спочатку намагався працювати за спеціальністю, взявся навіть деякі справи вести в суді, але дуже швидко побачив, що юриспруденція в Україні мертва. Тут усе можна "порішати", якщо знаєш суддю чи заплатиш, кому треба. Швидко зрозумів: або я буду порядним юристом і дуже бідним, або багатим, але нечесним. Оскільки питання моралі для мене є пріоритетним, я залишив цю справу, зрозумівши, що систему не зміню, – пригадує Віктор Євпак.

Подальшу справу життя підказало давнє хобі: ще в студентські роки, аби заробити на зйомне житло, чоловік підробляв у ІТ-сфері.

— Подумав, чому б хобі не зробити роботою. Пройшов стажування в Америці. Благо, був час, бажання і знання мови. Це основні три речі. Навіть спершу не було математичних здібностей, але все прийшло з часом. Оскільки ІТ-сфера дуже динамічно розвивається, працювати ніколи не набридає.  Ось, наприклад, робитимемо для хлопців із Кремнієвої долини (штат Каліфорнія, США) мобільний додаток для підводного дрону. Це дуже круто, – розповідає Віктор.

2

Компанія, що розпочинала свою діяльність 7 років тому з одним інженером, наразі налічує 80 працівників. Очільник команди переконує: їм не потрібно нікуди інтегруватися, бо вже давно в Європі.

— Ця індустрія майже не пов’язана з Україною. Ми тільки фізично перебуваємо тут, а всі наші замовники за кордоном. А там класно: люди не кидають один одного, там є повага, репутація і передбачуваність, бо якщо людина щось пообіцяла, вона робить. Якщо каже, що заплатить в такий-то період, вона платить. І ми приносимо такі європейські цінності сюди, – зазначає чоловік.

Окрім комерційних проектів, команда ще займається соціальними ініціативами. Зокрема 1,5 року тому вони запустили FoodHacker, що пропонує корисну та збалансовану їжу з доставкою додому („Акцент“ писав про це). Наразі цим проектом цікавляться й у інших містах, проте засновники планують поки що залишитися в Черкасах та відкрити кафе у середмісті.

30 червня сервіс замовлення таксі Uber (мобільний додаток для пошуку, виклику та оплати таксі або приватних водіїв) офіційно почав працювати в Києві, проте подібний проект свого часу планував запустити у Черкасах Віктор Євпак. Тоді чоловіка попередили, що подібних речей робити не варто.

— Хотіли робити Uber, бо запроваджували подібні додатки для інших міст. Але мені сказали: "Роби, якщо хочеш, щоб до тебе прийшли з автоматами, бо своїм додатком ти уб’єш бізнес таксистів". Насправді такий сервіс дуже зручний, я і сам ним користуюся, коли буваю за кордоном. Вважаю, що це тільки питання часу, коли наші люди до цього прийдуть, – переконаний ІТ-інженер.

Проте транспортне рішення Черкасам команда Віктора Євпака таки запропонувала, створивши мобільний додаток "Mapa Magic" для відстеження руху тролейбусів в реальному часі. Ідея створення системи зародилася після того, як розробники запровадили таку систему в Лондоні та взялися за модернізацію транспортної реформи в Манчестері. Проте команда навіть не підозрювала, які випробування їх чекають у Черкасах.

— Якщо в Англії усі витрати на себе взяла держава, то ми пішли на це за власної ініціативи, витрачаючи особисті кошти. Ми закупили ці трекери, завезли їх сюди, розмитнили, заплатили чимало податків. Багато мороки і головного болю тоді було. Потім ми їх почали встановлювати, і тут теж одні проблеми. Нас одразу попередили: тролейбуси старі, тож якщо ми поставимо трекери із заводу, то вони всі погорять через перепади напруги, як, власне, це сталося із роутерами. Тому вже на місці ми все доробляли, щоб пристовувати трекери до наших реалій, – розповідає Віктор Євпак.

У квітні команда встановила трекери на тролейбуси, аби протестувати їх, і тут знову дали про себе знати форс-мажорні обставини, які Лондону навіть і не снилися.

— Ми побачили, що наші тролейбуси ходять не так, як ми думали. То вони знімаються з рейсів, то кудись повертають, змінюючи маршрути. Був суцільний хаос, адже програма працює тільки тоді, коли все впорядковано і можна передбачити певний алгоритм. Коли, до прикладу, тролейбус №1 рухається по своєму маршруту, а не з’їжджає на Смілянську, бо взяв спецрейс на "Азот". Звідки програма має це знати?, – дивується чоловік.

Тоді розробники стали писати ще одну програму, щоб відстежувати зміни. Встановили диспетчеру спеціальний планшет, щоб той відмічав усі зміни руху, чи коли тролейбус виходить з ладу. Чоловік зізнається: знав, що запроваджувати щось нове буде непросто, але не настільки. Совковість досі не полишає українців, і зокрема тих, хто здатен щось вирішувати. Так, тролейбусники сприйняли пропозицію інженерів без ентузіазму, та й міська влада особливо не сприяла.

— Тролейбуси для мене не були цікаві, тому що аудиторія, яка використовує смартфони їздить не на тролейбусах, а на маршрутках. Мені пообіцяли у профільному департаменті мерії співпрацю і до них потрібно було з чимось вийти. Легше всього було домовитися з КП "Черкасиелектротранс", адже на балансі цього підприємства усі тролейбуси, на відміну від маршруток, де немає монополіста, – пояснює ініціатор проекту.

Якщо тролейбусники принаймні не чинили супротиву, то маршрутники на контакт не пішли. Кожен питав: а що мені з цього буде, яка вигода. Аргумент, що це покращить сервіс, взагалі не розглядався. Зацікавився проектом тільки один.

—Я прийшов до цього перевізника розповідати про трекери і дивлюся: сидить чоловік років вісімдесяти, а на столі у нього немає комп’ютера і стоїть старий радянський телефон. І в голові з’являється думка: "Боже, кому я це розповідаю?". Але раптом на одну із моїх реплік він говорить: "От коли я був у Нью-Йорку...". І я такий: окей, це вже інша справа – людина була за кордоном, бачила це в дії і цікавиться новим, – пригадує Віктор Євпак.

Керівник проекту сподівається, що невдовзі саме на маршрутах цього перевізника з’являться такі ж трекери. А от інші знехтували можливістю, і в цьому Віктор Євпак вбачає недостатню політичну волю керівництва міста.

— Підозрюю, що перевізники відмовилися, бо система зробить їхню діяльність прозорою – на карті буде чітко видно, де перебуває кожен автобус і скільки їх всього на маршруті. А це може бути не вигідно підприємцям, адже вони можуть не випускати усі маршрутки в цілях економії. Тому для вирішення цього питання, на мою думку, потрібна тільки політична воля мера і його команди. У вересні видаватимуться нові ліцензії для перевізників і владі нічого не коштує вписати один пункт про навігацію в умови видачі ліцензії, – зауважує Віктор Євпак.

Зрештою, витративши нерви та сили, не кажучи вже про гроші, команда таки запустила додаток і він поки що успішно проходить випробування.

Вже невдовзі додаток буде доступний для скачування в магазинах App Store чи Play Market.

Новини

Виталий Портников: Это была не драка. Это был неверный расчет.

15 листопада, 2016

В мире только 8 человек богаче нардепа Мельничука

30 жовтня, 2016

Казанский: в "ЛНР" 2 года воевали за зарплаты в 5 раз меньше, чем при "фашистах"

29 жовтня, 2016

Горбатюк: Генпрокуратура готовится выдвинуть новые обвинения экс-министру Лукаш

29 жовтня, 2016

Боевик "ДНР": Убитых россиян даже не хоронили

29 жовтня, 2016

Окупанти зазнали значних втрат під Авдієвкою

28 жовтня, 2016

РФ розмістила в Криму ракетний комплекс «Калібр», що може вразити будь-який об'єкт України – ГУР

28 жовтня, 2016

Нелегитимная Госдума РФ пригласит на свое заседание террористов

20 жовтня, 2016

Порошенко не потиснув руки Путіна у Берліні

19 жовтня, 2016

СБУ поймала админа сепаратистских групп в соцсетях (Видео)

19 жовтня, 2016

Группа INFORMNAPALM нашла подтверждение переброса спецназа РФ под Мариуполь

10 жовтня, 2016

СБУ затримала російського шпигуна

10 жовтня, 2016

Новый "распятый мальчик": сеть взорвало видео с безумным рассказом боевика ДНР

10 жовтня, 2016

Українські війська залишаються у Станиці Луганській

09 жовтня, 2016

Популярне

Останні статті

Виталий Портников

Виталий Портников: мне не жаль Константина Аркадьевича Райкина и я не считаю, что его вопль о помощи стоит хоть какого-то серьезного внимания

30 жовтня, 2016
Міський голова Черкас Анатолій Бондаренко

Мер Черкас задекларував 7 авто при 26 тисячах гривень доходів

30 жовтня, 2016
Грынив

БПП предлагает ограничить доступ к электронным декларациям чиновников

29 жовтня, 2016
Артемий Троицкий

Артемий Троицкий: "герой из моторолы – как из говна пуля. И внешне жутковатый тип, и по деяниям – давно должен был на сковородке в аду жариться. Тем не менее, на безрыбье, как говорится, и жопа – соловей"

29 жовтня, 2016
Борис Акунин

Борис Акунин: Владимир Путин оказался менее умным человеком, чем я думал

29 жовтня, 2016
Россия не была переизбрана в Совет ООН по правам человека

Россия не переизбрана в Совет ООН по правам человека из-за военных преступлений в Сирии

28 жовтня, 2016
Путин - продукт пропаганды.

Чем Путин отличается от Гитлера

27 жовтня, 2016
Рінат Ахметов

Топ-10 найбагатших українців. Інфографіка

27 жовтня, 2016
"Фабрика тролів" у Санкт-Петербурзі

У Санкт-Петербурзі "фабрику тролів" закидали "коктейлями Молотова" (Відео)

27 жовтня, 2016
Медведчук

Медведчук відвідав форум у Сочі: сидів у першому ряду з Пєсковим і слухав Путіна, який критикував Захід (фото)

27 жовтня, 2016
Константин Боровой

Константин Боровой: на смену Путину придет еще один Путин

27 жовтня, 2016
Президент Украины Петр Порошенко

Порошенко обвинил Россию в агрессии против независимой Украины

27 жовтня, 2016
Ніхто, хто легально працює в Україні не зможе отримувати зарплату менше 3200.

На що вплине зростання мінімальної зарплати

27 жовтня, 2016

Номери газети у PDF